ارتباط با ما


آدرس پژوهشكده: قم-بلوار الغدير-بعد از شهرك قدس-دانشگاه قم-ساختمان كتابخانه مركزي-طبقه اول جنب آزمايشگاه مركزي
تلفن: 32103353-025
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 661099
تعداد بازديد از سايت: 129444182
تعداد بازديد زيرپورتال: 661099
اين زيرپورتال امروز: 201
در امروز: 20600
اين صفحه امروز: 201
آخرين ويرايش صفحهآخرين ويرايش صفحه
چهارشنبه 8 بهمن 1399 10:40:17
بازديد مدير كل دفتر مشاركت مردمي و مسئوليت اجتماعي سازمان محيط زيست از پژوهشكده محيط زيست دانشگاه قم

در اين جلسه كه با حضور مدير كل دفتر مشاركت مردمي و مسئوليت اجتماعي سازمان محيط زيست در تاريخ 6/5/98 در پژوهشكده محيط زيست دانشگاه قم برگزار گرديد، رئيس پژوهشكده محيط زيست در خصوص فعاليت هاي در حال اجرا و آتي پژوهشكده توضيحات مفصل بيان نمود.

دكتر خوشگفتارمنش در خصوص پروژه هاي در دست اجراي اين پژوهشكده با محوريت استفاده از انرژي هاي تجديد پذير و توسعه آن در شهر قم و روستاهاي اطراف اشاره نمودند. با توجه به ظرفيت خورشيدي بسيار مناسب در استان قم، پژوهشكده در خصوص امكان سنجي فني و اقتصادي، مكان يابي و طراحي فني و مهندسي اين نيروگاه ها به شركت هاي خدمات انرژي فعال در اين خصوص همكاري دارد. ضرورت توجه به اين مقوله باعث كاهش چشمگير آلاينده ها در سطح استان و اشتغال نيروهاي جوان و متخصص در سطح استان قم مي گردد. ايشان به ويژه به استفاده از نيروگاه هاي خورشيدي حرارتي اشاره كرد كه با توجه به پتانسيل قابل قبول استان قم از نظر تابش خورشيد و امكان ذخيره سازي انرژي و همچنين امكان توليد آب شيرين و سرمايش، به توسعه اين نيروگاه ها در سطح استان و پروژه هاي در دست فعاليت پژوهشكده در اين خصوص اشاره كردند. از جمله پروژه امكان سنجي توليد توان و گرمايش به كمك سيستم هاي زمين گرمايي در مناطق شهري و روستايي در استان قم اشاره نمودند.

از جمله پروژه هاي ديگر پژوهشكده محيط زيست كه با همكاري گروه مهندسي شيمي دانشگاه در حال انجام است، امكان سنجي احداث واحدهاي هيدروكربني در استان قم با توجه به مسائل زيست محيطي و ارائه الزامات در اين خصوص با سازمان برنامه و بودجه استان قم مي باشد.

دكتر خوشگفتارمنش ضمن گلايه از مسئولين استان قم، ايراد داشتند كه با توجه به پتانسيل بسيار بالاي اعضاي هيأت علمي دانشگاه قم و همكاران پژوهشي پژوهشكده محيط زيست از دانشگاه هاي بنام كشور، متأسفانه مسئولين استان در خصوص واگذاري پروژه هاي كلان به پژوهشكده محيط زيست كم لطفي مي نمايند. عليرغم آن پژوهشكده محيط زيست در خصوص كاهش مصرف آلاينده ها و مصرف انرژي، همكاري پژوهشي مناسبي با كارخانجات و واحدهاي پتروشيمي خارج از استان دارد.

همچنين همكاري هاي ارزشمندي با پژوهشكده محيط زيست برقرار شده است. كه اميد است اين همكاري بتواند منجر به انعقاد قراردادهاي ارزشمند با پژوهشكده محيط زيست شود.

ايشان به مطالعه ريزگردها در استان قم و بررسي اثرات آن با استفاده از فناوري سنجش از دور ماهواره اي و سيستم اطلاعات جغرافيايي توسط جناب آقاي دكتر رجايي و دكتر جباري اعضاي هيأت علمي گروه مهندسي عمران و اعضاي گروه آلاينده هاي محيط زيست پژوهشكده ، و همچنين دانشجوي دكتري آقاي نيما روحاني اشاره كردند.

در حوزه آموزش، برگزاري نشست دبيران آموزش و پرورش استان قم كه به همت دكتر صديقي معاون پژوهشكده محيط زيست در حوزه فناوريهاي جديد در حوزه محيط زيست اشاره شد. در حوزه آموزش پژوهشكده محيط زيست تا كنون به 6 دوره آموزشي در حوزه محيط زيست در مديريت جديد از آذرماه 97 تا كنون اشاره كردند.

ايشان به يكي از اهداف ويژه پژوهشكده، آموزش و فرهنگ سازي در حيطه محيط زيست اشاره كردند.

همچنين به همت جناب آقاي دكتر ياوري برگزاري كنفرانس چرخه تأمين سبز را در خردادماه 99 اشاره نمودند.

در پايان سركار خانم دكتر آقايي در خصوص همت ويژه پژوهشكده محيط زيست در خصوص ارتقا مديريت سبز در دانشگاه قم اشاره نمودند و طرح جديد مميزي و بهينه سازي تأسيسات دانشگاه قم را به همت دانشجويان مستعد دانشگاه قم مطرح نمودند.

 در ادامه سركار خانم دكتر فعاليتهاي ارزشمند پژوهشكده محيط زيست را الگويي مناسب براي ساير دانشگاه ها دانسته و انتقال تجربيات پژوهشكده محيط زيست را به ساير دانشگاه ها و مراكز محيط زيستي ضروري دانستند. ايشان به توجه ويژه پژوهشكده محيط زيست به امر آموزش، پرداخته و خواستار ارائه راهكاري نوين آموزشي در اين حوزه و جديت در آن شدند.

در پايان دكتر موسوي (رئيس اداره محيط زيست استان قم) ضمن تشكر از فعاليتهاي پژوهشكده محيط زيست ارتباط هر چه بيشتر دانشگاه قم با سازمان محيط زيست استان قم را خواستار شدند و در خصوص حمايت فني از  پروژه هاي كارشناسي و تحصيلات تكميلي قول مساعدت دادند.
تعداد بازديد اين صفحه: 4464
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

پژوهشكده سبز - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما