صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/6 دوشنبه حجت الاسلام باقري: در بررسي تاريخ توجه به فلسفه تکامل بشر نياز است استاد حوزه و دانشگاه گفت: در بررسي مسير حرکت تمدنها نياز به فلسفه تاريخ داريم و در برسي تاريخ نيز بايد به فلسفه تکامل بشر توجه داشت.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي قم، حجت‌الاسلام باقري در جمع شرکت‌کنندگان در طرح ضيافت انديشه مرکز قم با اشاره به اينکه در نظام فکري جريان عبوديت و علويت وجود دارد عنوان کرد: در قرآن به علويت اشاره زيادي شده است و براي درک بهتر علويت مي‌توان  به قرآن رجوع کرد.

وي با بيان اينکه دو نوع ولايت حق و باطل وجود دارد بيان داشت: در ولايت حق سعادت و خوشبختي و کمال وجود دارد در صورتي که در باطل اينگونه نيست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه انسان يک موجود اجتماعي است، گفت: هر موجودي  نياز به سير و تکامل دارد و براي پي بردن به اين سير و تکامل نياز به تحقيق و حستجو در تاريخ تکامل بشر  است.

وي ابراز داشت: در بررسي مسير حرکت تمدن‌ها نياز به فلسفه تاريخ داريم و در برسي تاريخ نيز بايد به فلسفه تکامل بشر توجه داشت.

وي تصريح کرد: وقتي تمدن غرب وارد دنياي اسلام شد ابتدا خيلي فکر مي کردند تمدن غرب فقط تکنولوژي است  در صورتي که اينگونه نبود و  سبب بوجود آمدن جريان هاي زياد با افکار و عقائد متفاوت گرديد.

 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6098
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما