صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/7 سه‌شنبه سفير سابق ايران در مکزيک و استراليا: افزايش رفاه عمومي نيازمند مشارکت همگاني است سفير سابق ايران در مکزيک و استراليا با اشاره به اينکه افزايش رفاه عمومي نيازمند مشارکت همگاني است ابراز داشت: براي رسيدن به رفاه عمومي در يک جامعه همه بايد تلاش کنند.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي قم، دکتر محمدحسن قديري ابيانه در دومين روز از طرح ضيافت انديشه مرکز قم در جمع استادان و دانشجويان طي سخناني  با اشاره به مطالباتي که مردم از دولت دارند اظهار داشت: کاهش تورم، امنيت  عمومي، بهبود اقتصاد کشور، افزايش رفاه عمومي، کاهش نرخ سود بانکي، فراهم بودن شرايط ازدواج، بي‌اثر شدن تحريم‌ها و توطئه‌هاي اقتصادي و... از جمله مطالباتي است که مردم از دولت دارند.

وي با بيان اينکه دولت نمي‌تواند به تنهايي اين مطالبات را برآورده کند بيان داشت: براي هرکدام از مطالبات بايد راه حل‌هاي متناسب با آن را در نظر گرفت و در اين راستا همه بايد کمک کنند.

سفير سابق ايران در مکزيک تصريح کرد: به عنوان مثال در کاهش تورم بهترين راه حل افزايش عرضه و کاهش تقاضا مي‌باشد  چرا که هرچه عرضه زياد و تقاضا کم باشد در تورم نيز تأثير مستقيم مي‌گذارد.

وي گفت: مهار تورم نيز داراي اثراتي خواهد بود که افزايش رفاه عمومي و رشد چرخه اقتصادي از جمله آن است.

دکتر ابيانه افزايش توليد، حمايت از توليد، همت مضاعف و کار مضاعف پرهيز از اسراف و... را از عواملي دانست که مي‌تواند در رفاه عمومي مؤثر باشد.

وي با اشاره به اينکه افزايش رفاه عمومي نيازمند مشارکت همگاني است ابراز داشت: براي رسيدن به رفاه عمومي در يک جامعه‌اي همه بايد تلاش کنند و دولت به تنهايي نمي‌تواند رفاه عمومي را افزايش دهد.

وي تصريح کرد: برخي فکر مي‌کنند با درآمد نفت مي‌توان کشور را اداره کرد در صورتي که اينگونه نيست و مردم نيز بايد در اداره کشور دولت را ياري کنند.

قديري ابيانه بيان داشت: به جاي اينکه بگوييم بايد مسئولين به فکر جوانان باشند بايد گفت جوانان بايد به فکر مملکت باشند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به دانشجويان افزود: روز دانشجو به مطالبات دانشجويي تبديل شده است در صورتي که دانشجويان بايد در اين روز با خود فکر کنند که چقدر توانسته‌اند مؤثر باشند و چه کار کرده‌اند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6133
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما