صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/7 سه‌شنبه در دومين روز طرح ضيافت انديشه مرکز قم برگزار شد: نشست حقوق بشر در آمريکا و غرب توهم است يا واقعيت؟ نشست حقوق بشر در آمريکا و غرب توهم است يا واقعيت در دومين روز طرح ضيافت انديشه مرکز قم در سالن کنفرانس انديشه مرکز قم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي قم، حجت‌الاسلام باقرزاده  در اين نشست با بيان اينکه وقتي سخن از حقوق بشر به ميان مي‌آيد مقصود  فقط يک شخص نيست اظهارداشت: مسأله حقوق بشر با حقوق شهروندي فرق مي‌کند و نبايد اين دو تا را يکي دانست چرا که حقوق بشر يک مفهوم گسترده است.

وي گفت: وقتي سخن از حقوق بشر در آمريکا به ميان مي‌آيد بايد آن را در مفهوم گسترده بررسي کرد و در مورد عملکرد امريکا نسبت به سازمان ملل و ملت‌ها بحث کرد.

اين پژوهشگر مؤسسه امام خميني، با تأکيد بر اينکه حقوق بشر در آمريکا به شدت نقض مي‌شود افزود: هر چند حقوق بشر در آمريکا در مواردي رعايت مي‌شود ولي در بعد بين‌الملل مي‌بينيم که امريکا جزء ناقضين حقوق بشر است.

وي با بيان اينکه آمريکا به عنوان يک تهديدکننده جدي در حقوق بشر است که بايد آن را کنترل نمود بيان داشت: امريکا با نقض حقوق بشر به دنبال رسيدن به اهداف خود است.

حجت‌الاسلام باقرزاده اضافه کرد:  در آمريکا فقدان دموکراسي وجود دارد و بسياري از  نظريه‌پردازان غربي نيز به آن اشاره کرده‌اند.

گفتني است طرح ضيافت انديشه مرکز قم از 5 شهريور شروع و تا 17 شهريور ادامه دارد و در اين ايام برنامه‌هاي مختلفي براي شرکت کنندگان پيش‌بيني شده است. 

 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 5784
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما