صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/9/16 پنجشنبه همزمان با شانزده آذر؛ دانشگاهيان استان قم با مقام معظم رهبري تجديد بيعت کردند دانشجويان و دانشگاهيان استان قم همزمان با شانزدهم آذر با گردهمايي در دفتر مقام معظم رهبري در قم با ايشان تجديد بيعت کردند.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاه‌هاي استان قم، نماينده مقام معظم رهبري در استان قم در جمع دانشجويان، استادان و کارکنان دانشگاه‌هاي استان شانزده آذر را روزي سرنوشت‌ساز دانست و گفت: حماسه شانزده آذر 32 که با خون سه دانشجوي بصير رقم خورد مسير جديدي به انقلاب اسلامي داد.

حجت‌الاسلام ملکا با بيان خاطره‌اي از آيت‌اله بهجت افزود: نعمت بهره‌مندي از ولايت را خداوند در ابتدا در اختيار مردم عربستان قرار داد و پس از جهالت و جنگ اينان با اين نعمت الهي خداوند آن را در اختيار مردم ايران گذاشت و تا کنون که ملت ايران اسلامي قدردان اين نعمت الهي بوده‌اند و يقيناً تا زماني که اينگونه باشد خداوند اين نعمت را از ما نخواهد گرفت.

نماينده دفتر مقام معظم رهبري در استان قم، هرگونه تلاشي که خارج از محور ولايت باشد را باطل دانست و اظهار داشت: تمام تلاش‌ها و خون شهداء زماني به نتيجه رسيد که ملت ايران بر محور ولايت تجمع کردند و انقلاب اسلامي شکوفا شد.

وي خاطرنشان کرد: اينک شاهد سربلندي و سرافرازي انقلاب اسلامي در مجامع بين‌المللي هستيم و اين عظمت را از برکت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري(حفظه‌اله) داريم.

حجت‌الاسلام ذوالنور نيز طي سخناني شانزدهم آذر ماه را مبدأ تحول عظيم در مسير انقلاب اسلامي دانست و گفت: روز دانشجو، روزي است که اشاره به گذشته انقلابي دانشجويان دارد که در حقيقت باعث شروع يک حرکت جديد در مسير انقلاب اسلامي شد.

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: دانشجويان در طول مسير انقلاب اسلامي نقش سنگيني را ايفا نموده‌اند، در جنبش‌هاي دانشجويي شاهد بوديم که قشر تحصيل‌کرده به سمت مسير انقلاب سوق داشتند و دشمنان انقلاب نيز سعي فراواني جهت سودجويي از اين قشر فرهيخته کردند که البته ناموفق بودند.

وي با اشاره به شرايط کنوني جامعه اظهار داشت: امروز بيش از هر زماني از دانشگاه‌ها و دانشگاهيان انتظار مي‌رود تا به سوي اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي گام بردارند چرا که همواره دانشگاهيان حماسه‌ساز بودند، به عنوان مثال زماني که وارد عرصه جهاد سازندگي شدند حماسه‌هاي ماندگاري را خلق کردند.

حجت‌الاسلام ذوالنور پيش‌بيني‌ها و دورانديشي‌هاي مقام معظم رهبري را بسيار جلوتر از انقلاب عنوان کرد و با اشاره به منويات و مطالبات ايشان خاطرنشان کرد: حضور فعال و مؤثر در جنبش نرم‌افزاري و توليد علم از جمله وظايف دانشگاهيان مي‌باشد.

وي ضمن تأکيد بر موفقيت‌هاي اخير انقلاب اسلامي در عرصه‌هاي مختلف بين‌المللي، ادامه داد: بر اساس گزارش بازرسان آژانس انرژي اتمي، ميانگين سني دانشمندان ايران 27 سال مي‌باشد که اين بيانگر توان و تأثيرگذاري قشر جوان و تحصيل‌کرده در سرنوشت ميهنمان است.

جانشين سابق نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در پايان، بينش و بصيرت دانشجويان و استادان را بسيار مهم خواند و خواستار توجه بيشتر دانشگاهيان به تحولات منطقه و نيازهاي جامعه شد.

گفتني است در پايان دانشجويان و دانشگاهيان استان قم طي صدور بيانيه‌اي با رهبر معظم انقلاب اسلامي تجديد بيعت کردند و حمايت خود را از انقلاب اسلامي و انزجار خود را از استعمار جهاني اعلام کردند.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6101
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما