صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1392/10/22 يكشنبه حجت‌الاسلام محمديان در گردهمايي بزرگ دانشجويان مهدي‌ياور: فرهنگ انتظار با پرهيز از عوام‌زدگي محقق مي‌شود رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها يکي از ويژگي‌هاي منتظران را تسليم نشدن و سازش ناپذيري در برابر کفار دانست و گفت: هيچ ملتي در طول تاريخ نبوده که در برابر دشمن کوتاه بيايد و سربلند شده باشد.

به گزارش روابط عمومي نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان قم، حجت‌الاسلام محمد محمديان رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها در گردهمايي بزرگ دانشجويان مهدي ياور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با بيان اين‌که امروز بيش از سيصد کانون مهدويت در دانشگاه‌هاي سطح کشور وجود دارد، گفت: اين مراکز از سوي دانشجويان اداره شده و به دنبال ترويج فرهنگ مهدويت و تبيين درست مسأله انتظار هستند.

وي ادامه داد: امروز با افتخار مي‌توان بيان کرد که در دانشگاه‌هاي ما معتقدترين و علاقه‌مندترين جوانان نسبت به امام زمان(عج) حضور دارند؛ کساني که براي زمينه سازي ظهور حضرت حاضرند تمام زندگي خود را فدا کنند.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها با بيان اين‌که آنچه در اين چند ساله پس از انقلاب نسبت به معرفي امام زمان(عج) اتفاق افتاده قابل مقايسه با 1300 سال گذشته نيست، افزود: در گذشته کتاب‌هايي که درباره امام زمان(عج) نوشته شده باشد به تعداد انگشت‌هاي دست بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامي هزاران کتاب، پايان نامه، پژوهش و مقاله به زبان‌هاي مختلف در کشور و خارج از کشور وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان ادامه داد: امروز بسياري از مردم جهان با فرهنگ مهدويت و ظهور آشنا هستند و اين به برکت انقلاب اسلامي ايران است.

وي بر ضرورت تبيين درست مفهوم انتظار تأکيد کرد و گفت: در تبيين فرهنگ انتظار بايد از عوام زدگي و تحليل‌هاي پوچ و بي ارزش اجتناب کرد و به مواردي که در فرهنگ شيعه و آموزه‌هاي اسلامي آمده بايد توجه کرد.

رييس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها تأکيد کرد: يکي از رکن‌هاي انتظار اين است که ببينيم منتظر چه دوره‌اي هستيم و اگر اين مسأله به خوبي تبيين شود بسياري از برداشت‌هاي سطحي در مسأله انتظار از بين مي‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان در ادامه با اشاره به ويژگي‌هاي منتظران، تقوا، پاکي، احسان، ايستادگي، جهاد و صبر را از ويژگي‌هاي منتظران دانست و گفت: منتظران در برابر بندگان خوب خدا حالت تواضع و فروتني دارند.

وي يکي از ويژگي‌هاي منتظران را تسليم نشدن و سازش ناپذيري در برابر کفار برشمرد و اظهار کرد: هيچ ملتي در طول تاريخ نبوده که در برابر دشمن کوتاه بيايد و سربلند شده باشد؛ کدام ملت را سراغ داريم که به دشمن لبخند بزند و براي به دست آوردن دل آنها عقب نشيني کند و در جايگاه مستحکم خود باقي بماند.

رييس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها تأکيد کرد: تا زماني که امت اسلامي با تمام قدرت، ظرفيت و استعداد در برابر دشمنان ايستادگي نکند روي عزت و سربلندي را نخواهد ديد و زير سلطه دشمنان اسير خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين محمديان با اشاره به آيات قرآن مؤمنان را در برار کفار عزت مند خواند و ابراز کرد: مگر مي‌شود ملتي نسبت به دشمن ضعيف و ذليل باشد و روي سربلندي و عزت را ببيند؟

وي با بيان اين‌که منتظران اهل عمل و جهاد هستند، اظهار کرد: منتظران اهل شعار نيستند و از سرزنش‌ها هيچ هراسي به دل راه نمي‌دهند.

رييس نهاد نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌ها با اشاره به هجمه‌هاي گسترده دشمنان عليه اسلام، گفت: امروز هزاران شبکه ماهواره‌اي و اينترنتي به صورت شبانه روزي در تلاش هستند تا مؤمنان را از راهي که در آن قدم گذاشته منحرف و به آنها القا کنند که اين راه به نتيجه نمي‌رسد و متأسفانه در اين راه برخي از دوستان نادان نيز دشمن را همراهي مي‌کنند.

گفتني است گردهمايي بزرگ دانشجويان مهدي ياور با حضور سه هزار نفر از دانشجويان دختر و پسر دانشگاه هاي استان هاي همجوار قم در عصر روز شنبه مصادف با نهم ربيع الاول و آغاز امامت، حضرت مهدي (عج) در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

همچنين در اين مراسم، توليت مسجد مقدس جمکران در اين نشست به سخنراني پرداخت و گفت: امروز هر شخصي در هر مقامي نسبت به معارف اسلام و مهدويت خيانت و دهن کجي کند، مرتکب بالاترين گناه شده است.

حجت الاسلام محمدحسن رحيميان افزود: ما اکنون در نقطه عطفي از تاريخ قرار داريم و هيچ زماني مانند زمان کنوني تماميت جبهه باطل در مقابل جبهه اسلام ناب قرار نگرفته است.

وي بيان داشت: دشمنان اسلام و بشريت با همه وجود تلاش مي کنند تا اسلام ناب را از ميان ببرند در حالي که بغض و کينه دشمنان از زبان، سياستها و شبکه هاي سخن پراکني شان عليه اسلام سرازير مي شود.
وي افزود: قرآن در مورد اين دشمنان مي گويد آنچه از کينه و عداوت دشمن نسبت به شما دارند، بسيار بزرگتر از آن چيزي است که اظهار مي کنند.

حجت الاسلام رحيميان ادامه داد: در نقطه مقابل، اسلام ناب محمدي با محوريت ايران و رهبري رهبر معظم انقلاب قرار دارد که برغم همه توطئه ها، مکرها و کارشکني هايي که جهان استکبار در طول چند سال گذشته به کار گرفته، همچنان کشور ما در اوج قدرت و عظمت در جهان است.

وي افزود: دشمنان معترفند که ايران يک ابرقدرت است و در عرصه هاي تقابل بين دنياي اسلام با جهان استکباري، جهان شاهد بوده که ايران همواره پيروز اين صحنه هاست.

توليت مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: دشمنان پس از دفاع مقدس، جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه اعتراف کردند که جنگ اصلي بين ايران و تمام دنياي استکبار بود و پيروز اين جبهه نيز جبهه مقاومت و انقلاب اسلامي ايران بود.

وي افزود: در جنگي نيابتي که جريان هاي وابسته به آمريکا و اسرائيل عليه سوريه انجام مي دهند، اراده ايران اين بوده است که نظام سوريه بعنوان يکي از حلقه هاي مقاومت باقي بماند.

حجت الاسلام رحيميان ادامه داد: تا زماني که جبهه، جبهه مومنان بابصيرت باشد و تا زماني که همگان زير چتر ولايت فقيه حرکت کنند، نصرت خداوند همواره با اين گروه است.

قابل ذکر است که شعرخواني، مولودي خواني و اجراي سرودهاي مذهبي از ديگر برنامه هاي گردهمايي بزرگ دانشجويان مهدي ياور به شمار مي رفت.

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 7386
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما