صفحه اصلي ارتباط باما
رویدادها
1391/6/13 دوشنبه کارشناس امور خانواده؛ معيار‌هاي انتخاب همسر کارشناس امور خانواده با تاکيد بر اينکه ازدواج امر خطيري است و بايد در اين زمينه دقت کرد،برخي از معيارهاي ازدواج را برشمرد.

به گزارش روابط عمومي نهاد رهبري دانشگاههاي قم،حجت الاسلام عليرضا تراشيون در نشست معيارهاي انتخاب همسر که در سالن انديشه دانشگاه قم برگزار گرديد ،تعدادي از معيارهاي انتخاب همسر را برشمرد.

‌‌‌ اين کارشناس امور خانواده اولين و مهم ترين معيارهاي انتخاب همسر و ازدواج  را دينداري دانست و تصريح کرد:دينداري عامل بازدارنده است و عدم دينداري موجب بي حيايي و خيانت به همسر ميشود.

وي با تاکيد براينکه زندگي خوب در سايه ي انتخاب مناسب و آشنايي با مهارتهاي همسرداري ميسر ميشود به افزايش روز افزون طلاق در جامعه امروز اشاره کرد.

حجت الاسلام تراشيون دومين معيار در انتخاب همسر را اخلاق دانست و با تاکيد بر اينکه  رذائل اخلاقي از جمله  لجاجت، پرخاشگري و بهانههاي واهي سبب فروپاشي برخي خانوادهها ميشود، سه ويژگي مهم مرد را خوش اخلاقي، غيرت و گشادهدستي دانست.

وي با تاکيد بر اينکه اختلاف فرهنگ موجب طلاق مي شود سومين معيار انتخاب همسر را تناسب فرهنگي خانوادهها برشمرد و اظهار کرد: در کشور ما که آداب و رسوم مختلفي دارد، بهتر است افراد با هم سطح خود ازدواج کنند.

اين کارشناس چهارمين معيار انتخاب همسر را اصالت خانوادگي برشمرد و در پايان به معيارهاي ديگري از جمله تناسب سني، تحصيلي و اقتصادي طرفين اشاره کرد.

 

بيشتر
تعداد بازديد اين صفحه: 6365
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

دفتر نهاد مقام معظم رهبري - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما