دوشنبه 29 آبان 1396   04:04:16
مدیریت برنامه، بودجه و تشکیلات
بازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 761804
تعداد بازديد از سايت: 56773392
تعداد بازديد زيرپورتال: 761804
اين زيرپورتال امروز: 21
در امروز: 3464
اين صفحه امروز: 21
سه شنبه 24 فروردين 1389

اهداف، وظايف و مأموريتهاي گروه تشکيلات و تحول اداري دانشگاه قم


از آنجا که گروه تشکيلات و تحول اداري با تنوع نسبتا زيادي روبرو است، لذا لازم دانستيم تا اهداف، وظايف و مأموريتهاي اين گروه را با تفکيک تشکيلات، بهره وري، تحول اداري و آموزش کارکنان به شما بازديد کنندگان گرامي ارائه کنيم.
براي مشاهده فايل هاي متنوع گروه تشکيلات و تحول اداري، ابتدا روي آيکون بخش مربوط کليک کنيد و براي دريافت فايل ها روي آنها کليک کنيد.

تشکيلات           آموزش‌کارکنان        تحول‌اداري          بهره‌وري                   
تشکيلات               آموزش کارکنان              تحول اداري              بهره وري        
 

تشکيلات :

شرکت درجلسات هيئت اجرايي کارکنان و پيگيري مصوبات و دستور العملها

بررسي و پيشنهاد نمودار تشکيلاتي (چارت سازماني) و پستهاي سازماني دانشگاه

تشخيص و تعيين رشته شغلي پستهاي سازماني با توجه به طرحهاي طبقه بندي مشاغل و بررسي پستهاي سازماني بلاتصدي

بررسي و تعريف پستهاي سازماني بر اساس برآورد مديريت امور اداري از نيروي انساني موردنياز دانشگاه

بررسي و ارائه پيشنهاد لازم در زمينه اصلاح طرحهاي طبقه بندي مشاغل به مراجع ذيربط

مطالعه مستمر وظايف واحدهاي تابعه دانشگاه به منظور تفکيک و تقسيم صحيح وظايف ميان واحدها و جلوگيري از تکرار و تداخل وظايف

 

آموزش کارکنان :

افزايش کار آئي و اثر بخشي در ارائه خدمات دولتي و بهبود ميزان پاسخگويي به مردم

ارتقاء سطح کيفي سرمايه انساني بخش دولت از طريق افزايش سطح دانش و مهارت کارکنان دولت

توسعه آگاهي هاي عمومي کارکنان دولت به منظور افزايش کيفيت ارائه خدمات

توانمندسازي مديران در زمينه هاي بهبود وظايف مديري

آماده سازي کارکنان دولت براي ارتقاء به رده هاي شغلي بالاتر

رشد فضايل اخلاقي ، فرهنگ سازماني و بهبود روابط انساني کارکنان دولت

ايجاد ارتباط شفاف و مشخص بين نظام آموزشي کارکنان با ساير نظامهاي استخدامي

بررسي و اعلام نظر در مورد دوره هاي آموزشي و کارآموزي از نظر انطباق با طرحهاي طبقه بندي مشاغل

نيازسنجي ، طراحي و اجراي دوره‌هاي آموزشي تخصصي براساس رشته‌هاي شغلي

انجام امور مربوط به دوره‌هاي آموزشي و کارآموزي بدو خدمت و ضمن خدمت مديران و کارکنان دانشگاه براساس دوره هاي آموزشي عمومي مصوب دولت و دوره‌هاي تخصصي بر اساس نيازسنجي آموزشي دانشگاه

       
بهره وري (بهبود روشها)

مطالعه و بررسي و نظارت بر روش هاي انجام کار ، تنظيم نمودار جريان کار در وضعيت موجود
تجزيه و تحليل روش هاي انجام کار
بهينه سازي سيستم ها و روش ها و راهنمايي و ارشاد آنان در انجام وظايف مربوطه
نظارت و راهنمايي در تهيه و تنظيم جدول تقسيم کار
تلاش در جهت استفاده از فناوريهاي نوين اطلاعات به منظور افزايش بهره وري و بالا بردن راندمان
نظارت و راهنمايي در بررسي آرايش جا و مکان و کمک و ارشاد به منظور ارائه طرح هاي جديد در استقرار کارکنان با هدف افزايش کارايي
تلاش در جهت ارائه راهکارهاي نظر به کاهش هزينه و افزايش بهره وري پرسنل و مالي و غيره

تحول اداري
         
 الف - برنامه ريزي و اجراي طرحها و برنامه هاي مصوب کار گروه و مراجع ذيربط از جمله هيئت دولت، شوراي عالي اداري، سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور، شورا و ....
ب – تهيه برنامه جامع تحول اداري دستگاه در چهارچوب مصوبات مراجع ذيربط
پ – پيشنهاد طرحها و برنامه هاي خاص اصلاحات اداري سازمان متبوع در چهارچوب سياستها و خط مشي هاي ابلاغي به دبيرخانه کار گروه و شورا
ت – ارائه نظرات کارشناسي به کار گروه و شورا از طريق بررسي و مطالعه طرحهاي ارجاعي.
ث - تهيه گزارش تحليلي ادواري از اجراي برنامه تحول و ارائه آن به کار گروه و شورا
ج – همکاري، پيگيري و نظارت بر اجراي تصميمات کار گروه و شورا
چ – راهبري و هدايت کميته هاي تخصصي مندرج در بند (ح) اين ماده و بررسي و اتخاذ تصميم در خصوص پيشنهادات واصله ازسوي کميته هاي مذکور.
ح – تشکيل کميته هاي تخصصي و کارشناسي به شرح زير با عضويت افراد صاحب نظر:
1- کميته تخصصي اصلاح ساختار تشکيلاتي
2- کميته تخصصي اصلاح نظامهاي استخدامي و ساختار نيروي انساني
3- کميته تخصصي آموزش و بهسازي نيروي انساني
4- کميته تخصصي احصاء و اصلاح و ارتقاء فرآيندها
5- کميته تخصصي فناوري اطلاعات
6- کميته تخصصي مديريت استراتژيک (با رويکرد مديريت بر مبناي هدف) و بهره وري
7- کميته تخصصي اصلاح قوانين و مقررات مورد عمل و هيأت امناء
8- کميته تخصصي طرح تکريم ارباب رجوع
9- کميته تخصصي پذيرش و بررسي پيشنهادها

تعداد بازديد اين صفحه: 10625
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (qomuniguest)

مديريت برنامه، بودجه و تشكيلات - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما