يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   17:27:22
منوی معاونت فرهنگیمنوی معاونت فرهنگی
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 880011
تعداد بازديد از سايت: 130166961
تعداد بازديد زيرپورتال: 880011
اين زيرپورتال امروز: 68
در امروز: 13546
اين صفحه امروز: 68
تازه ها و رویدادهاتازه ها و رویدادها
به مناسبت روز دانشجو برگزار شد:

اميرآبادي: برخي نمايندگان صبح در فراكسيون اميد و ظهر در فراكسيون ولايي و شب در فراكسيون مسقل هستند.

مراسم گراميداشت روز دانشجو با محوريت مسائل سياسي با سخنراني دكتر امير آبادي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم قم در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد.

مراسم گرامي داشت روز دانشجو با محوريت مسائل سياسي با سخنراني دكتر امير آبادي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم قم در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي ‌دانشگاه ، مراسم گرامي داشت روز دوشنبه 19 آذر با حضور احمد اميرآبادي فراهاني نماينده مردم قم و عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي، رييس و معاونين و جمع كثيري از  دانشجويان در تالار شيخ مفيد دانشگاه قم برگزار شد.
در ابتداي اين مراسم با شكوه، پس از تلاوت آياتي از كلام الله مجيد و پخش سرود مقدس جمهوري اسلامي، دكتر ديرباز رياست دانشگاه قم و عضو مجلس خبرگان رهبري، روز 16 آذر را به عموم دانشگاهيان ، خصوصاً  دانشجويان تبريك گفت و براي آنان آرزوي موفقيت نمود.
سپس در ادامه نماينده ساير تشكل هاي دانشجويي با حضور در جايگاه مشكلات و درخواست هاي خود را در حضور دكتر امير آبادي مطرح نمودند.
نماينده مردم قم در شوراي اسلامي سخنران بعدي اين مراسم بود كه ضمن گرامي داشت ياد شهداي دانشجو عنوان كرد: به نظربنده ديگر اصلاح طلب و اصولگرا وجود ندارد و آن چيزي كه هست انقلابي بودن يا ضد انقلاب بودن است؛ اين‌ها صرفا اسم است و اسم راه به جايي نمي‌برد و آن چيزي كه مشكل مردم را حل مي‌كند عدالت‌طلبي و مبارزه با رانت و فساد است، دانشجويان به عنوان فريادگران جامعه بايد اين موارد را از مسئولين مطالبه كنند.
امير آبادي در پاسخ به اعتراض برخي دانشجويان پيرامون عدم شفافيت در عمل كرد نمايندگان مجلس گفت:متاسفانه در مجلس نمايندگاني هستند كه صبح در فراكسيون اميد، ظهر در فراكسيون ولايي و شب در فراكسيون مستقل هستند؛ من در شفافيت‌ آراء پيگير هستم كه ان شالله عملي شود، اما برخي نمايندگان براي آنكه از طرف فراكسيون خود مورد فشار قرار نگيرند با طرح شفافيت آرا مخالفت مي‌كنند.
وي درپاسخ به مطالبه‌گري دانشجويان درباره مشكلات شان بيان داشت: بخشي از اين مشكلات به دانشگاه مربوط مي‌شود، بخشي به نمايندگان استان و يك ‌سري در سطح كلان و كشوري به بودجه بر مي‌گردد؛ كه در بحث بودجه متاسفانه بيش از ۸۵ درصد بودجه صرف هزينه‌هاي جاري كشور مي‌شود و اين امر باعث شده كه به مسايل ديگر بودجۀ كمتري برسد.
عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: در دوران تحريم‌هاي اوباما بيش از ۳۵ تا ۴۰ ميليون ليتر بنزين وارد مي‌كرديم كه تحريم شدن آن چالش بزرگي براي كشور بود، كار بزرگ سپاه پاسداران در آن دوره ساخت پالايشگاه ستارۀ خليج فارس بود كه با توليد ۴۰ ميليون ليتر بنزين در اين عرصه به خودكفايي رسيديم، و اكنون در دوره تحريم هاي ترامپ ما مشكلي با واردات بنزين نداريم.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: يكي از وظايف ما نمايندگان، كمك به وزرا براي خدمت به مردم است، اما اين به اين معنا نيست كه برخي ضعف‌ها و كارشكني‌ها را ناديده بگيريم. بايد حقوق و دريافتي همه مسئولين و اعمالزشان شفاف شود، راي ما نمايندگان و مذاكرات هيئت وزيران بايد شفاف باشد، تا از رانت اطلاعات موجود، جلوگيري شود؛ مسئولي كه فرزندش فهميد آهن قرار است گران شود، آهن وارد كرد و ميلياردها سود كرد، اگرشفافيت بود چنين اعمالي انجام نمي‌شد.
 
عضو هيئت رئيسه مجلس ادامه داد: وقتي حقوق خود را در رسانه ها بيان كردم برخي همكاران به بنده اعتراض كردند. همين عدم شفافيت ها باعث بي اعتمادي به نهادهاي حاكميتي مي‌شود. ما به عنوان نمايندگان انقلابي مجلس در برابر اينگونه موارد مي‌ايستيم و به پولشويي و فساد حساس هستيم، اما حرف ما اين است كه بايد در داخل كشور با اين موارد مبارزه كنيم و اطلاعات اين كشور را به بيگانگان ندهيم. ما با فساد مبارزه مي‌كنيم خواه اصلاح طلب باشد خواه اصولگرا.
 پايان خبر / تقديري
نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 3661
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

معاونت فرهنگي - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما