يكشنبه 9 ارديبهشت 1403   08:07:12
منوی معاونت فرهنگیمنوی معاونت فرهنگی
بازديدهابازديدها
تعداد بازديد اين صفحه: 879967
تعداد بازديد از سايت: 130158449
تعداد بازديد زيرپورتال: 879967
اين زيرپورتال امروز: 24
در امروز: 5034
اين صفحه امروز: 24
تازه ها و رویدادهاتازه ها و رویدادها
در نشست خبري معاون فرهنگي و اجتماعي عنوان شد

جشنواره قرآن و عترت دانشجويان نياز به هيئت انديشه‌ورز دارد

ين جشنواره نياز به يك هيئت انديشه‌ورز دارد كه بعد از اختتاميه راهكارهاي تعالي جشنواره را بررسي كند، چراكه نمي‌توان گفت با يك راهكار خاص مي‌توان فضاي اين مسابقات را عموميت و تعالي بيشتر بخشيد.

گروه فعاليت‌هاي قرآني ــ معاون فرهنگي دانشگاه قم گفت: اين جشنواره نياز به يك هيئت انديشه‌ورز دارد كه بعد از اختتاميه راهكارهاي تعالي جشنواره را بررسي كند، چراكه نمي‌توان گفت با يك راهكار خاص مي‌توان فضاي اين مسابقات را عموميت و تعالي بيشتر بخشيد.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمين رضا نوروزي، معاون فرهنگي دانشگاه قم در گفت‌وگو با ايكنا از قم با اشاره به اهداف جشنواره قرآني، اظهار كرد: جايگاه قرآن در نگاه ديني ما روشن است و در روايات تأكيد شده كه در تاريكي‌، گمراهي‌ها و فتنه‌هاي روزگار به قرآن پناه ببريد؛ بنابراين استقرار جامعه اسلامي بدون توجه به قرآن امكان‌پذير نيست.

وي با اشاره به اينكه روايات وظيفه ما را در فضاي دانشگاهي مشخص مي‌كنند كه زمينه را براي دانشجويان فراهم كنيم تا در سايه تعاليم قرآن كريم رشد خودشان را ببينند، ادامه داد: اين جشنواره قرآني هدفش فراهم كردن فضاي حضور دانشجويان در پناه قرآن كريم در جنبه‌هاي مختلف با توانمندي، استعداد و سلايق مختلف مانند بخش‌هاي آوايي، معارفي و ...است.

دبير سي و چهارمين جشنواره سراسري قرآن و عترت افزود: بخش‌هاي معارفي جشنواره نيز هدفش اين است فقط به ظاهر قرآن بسنده نشود و حقايق قرآن به نسل جوان انتقال پيدا كند؛ هم‌چنين ايجاد رشته‌هاي هنري در جشنواره  فرصت خوبي براي دانشجوياني است كه مي‌خواهند هنر خود را در خدمت قرآن كريم قرار دهند و هنرشان را جاودان كنند.

حجت ‌الاسلام نوروزي با بيان اينكه اين جشنواره دانشجويان را در حد قابل قبولي در اين فضاي قرآني قرار داده اما بايد تلاش كرد تا دانشجويان بيشتري وارد اين فضا شوند تصريح كرد: 350 هزار دانشجو در عرصه مسابقات دانشگاهي شركت مي‌كنند و 400 دانشجوي حاضر در اين جشنواره، نخبه‌هاي قرآني سراسر كشور هستند.

تبليغات جشنواره فعال‌تر شود

وي با تأكيد بر اينكه فضاسازي و تبليغات در حاشيه جشنواره نسبت به قرآن كريم بايد فعال‌تر باشد، تصريح كرد: اين جشنواره نياز به يك هيئت انديشه‌ورز دارد كه بعد از اختتاميه راهكارهاي تعالي جشنواره را بررسي كند.

معاون فرهنگي دانشگاه قم ادامه داد: با توجه به ميزباني دانشگاه قم و حضور جدي در اين جشنواره، بنده معتقدم بايد به تبليغات و معرفي جشنواره قرآني توجه بيشتري كرد تا دانشجويان با سلايق مختلف در اين جشنواره حضور يابند و زمينه توجه بيشتر به قرآن كريم نيز فراهم شود.

معاون فرهنگي دانشگاه قم با اشاره به دريافت محتوا از فضاي مجازي توسط دانشجويان، ابراز كرد: تقريباً يك سال گذشته كانال قرآني را توسط دفتر فعاليت‌هاي قرآني دانشگاه قم ايجاد كرديم، روزانه پيام و محتواي قرآني بارگذاري شده و مسابقات هفتگي نيز برگزار مي‌شود.

دبير سي و چهارمين جشنواره سراسري قرآن و عترت با اشاره به بخش‌هاي مختلف جشنواره، ادامه داد: بخش‌هاي آوايي نيازمند تلاش و توانمندي‌هايي است كه عموم دانشجويان مخاطب آن نيستند و مخاطب خاص خودش را دارد؛ بخش‌هايي معارفي، تفسيري و هنري عموميت بيشتري دارد و در قالب اين بخش‌ها مي‌توانند استعدادهاي مختلف را به جشنواره گره زد.

وي اضافه كرد: با توجه به حجم دانشجو در كشور تعداد شركت‌كنندگان در اين جشنواره رقم بالايي نيست و اين مهم نياز به بررسي هيئت انديشه‌ورز دارد، چراكه نمي‌توان گفت با يك راهكار خاص مي‌توان فضاي اين مسابقات را عموميت بخشيد.

دكتر نوروزي در پايان با اشاره به اينكه قرآن كريم درياي معارف علوم انساني است كه علوم طبيعي و حقايقي از عالم را كشف و ارائه داده است، يادآور كرد: دانشجويان هر چه بيشتر با قرآن و اهل‌بيت(ع) آشنا شود، در‌مي‌يابند كه معارف قرآن كريم صرفاً ديني و نگاه حداقلي نيست و به جنبه‌هاي مختلف زندگي بشر توجه كرده و معارف لازم بشر را در فضاي علوم انساني تأمين  كرده است و به دنبال رسيدن به اين مهم، خودباوري بيشتري نسبت به علوم اسلامي پيدا مي‌كنند.


عکس های مرتبط :

نسخه قابل چاپ
تعداد بازديد اين صفحه: 2775
ديگر بخش ها درباره دانشگاه قم سامانه هاپيوندهاي مفيدارتباط با ما
آدرس پستي: قم - بلوار الغدير - بعد از شهرك قدس - دانشگاه قم
كدپستي: 3716146611
تلفن : 32103000- 025
فكس : 32854499- 025
پست الكترونيكي:
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (Qomuniguest)

معاونت فرهنگي - دانشگاه قم
مجری سایت : شرکت سیگما